Wielu popularnych producentów samochodów osobowych swoją historię zaczynało od wytwarzania zupełnie innych produktów. Doskonałym przykładem może być marka Citroën, której historia jest bardzo nieoczywista i pełna nietypowych, lecz bardzo istotnych zwrotów akcji. W naszym artykule pokrótce opiszemy interesującą historię tej francuskiej marki. Zachęcamy Państwa do dalszej lektury.

Początki Citroëna

Założycielem marki Citroën jest Andre Citroën. Jako młody przedsiębiorca opatentował koło zębate stalowe, o podwójnym uzębieniu daszkowym. Był to wynalazek, który zobaczył po raz pierwszy podczas swojej wizyty w Polsce, gdzie w łódzkich zakładach stosowano takie koła, lecz wykonane były z drewna. Od kształtu wspomnianych zębatek wywodzi się obecna forma logotypu marki Citroën.

Początek XX wieku to szybki wzrost zapotrzebowania na koła zębate. Wynikało to z bardzo szybkiego rozwoju przemysłu oraz branży samochodowej. Citroën dzięki starannemu prowadzeniu fabryki, bardzo szybko rozwinął ją i stał się jednym z większych w Europie producentów podzespołów tego typu. Jego części montowane były nawet w sławnym Titanicu, jako elementy przekładni odpowiadającej za ster.

W 1908 roku Citroën przyjął zlecenie zarządzania firmą Mors, która zajmowała się produkcją samochodów. Podobnie jak w przypadku własnej firmy, na tym polu również osiągnął bardzo duże sukcesy. Gdy po kilku latach wrócił do swojej fabryki, bardzo szybko postanowił poszerzyć jej obszar działania i rozpocząć produkcję samochodów. Duży wpływ na jego późniejsze działania miała wizyta w fabryce Forda w Stanach Zjednoczonych i spotkanie z Henry Fordem. Citroën zapoznał się z produkcją na linii montażowej i wiedział, że jest to przyszłość przemysłu motoryzacyjnego.

W czasie wojny Citroën podobnie jak inne przedsiębiorstwa produkcyjne, skupiał się na masowej produkcji broni. Na tym polu również bardzo szybko zaczął się wyróżniać, a dzięki dopracowanym metodom, był w stanie produkować ogromne ilości broni, na którą zapotrzebowanie stale rosło.

Okres międzywojenny – szybki rozwój marki

Już pod koniec wojny Citroën zdecydował, że jego fabryka będzie rozwijać się w branży motoryzacyjnej. Za cel postawił sobie stworzenie nowoczesnej fabryki, która będzie w stanie produkować łatwo dostępne samochody osobowe. W ten sposób powstał, chociażby Citroën Typ A. Dalsze lata upłynęły pod znakiem rozwoju firmy oraz stałego poszerzania oferty o nowe modele. Ten złoty okres w historii marki został wstrzymany przez wybuch II Wojny Światowej.

Po wojnie Citroën znów wrócił do produkcji samochodów. Jego celem było konstruowanie prostych w budowie i obsłudze pojazdów, dzięki którym dostępność samochodów osobowych stale rosła. Prawdziwym hitem okazał się kultowy już model 2CV, który zmotoryzował Francję. Auto było tanie, a jednocześnie wygodne i funkcjonalne, czym zjednało sobie serca kierowców.

Citroën dzisiaj

Obecnie Citroën jest jednym z bardziej znanych i rozpoznawalnych producentów samochodów osobowych w Europie. Wszystkie samochody spod znaku tej marki kojarzone są przez kierowców z innowacyjnym podejście do konstruowania pojazdów. Znane są również z niebanalnej stylistyki oraz niepowtarzalne komfortu. Jeśli chcecie Państwo dołączyć do grona posiadaczy samochodu tej wyjątkowej marki, to koniecznie odwiedźcie salon Citroën w Gdańsku, gdzie znajdziecie najnowsze modele, w bardzo korzystnych cenach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj