klasy segmenty samochodów

Segmenty samochodów to inaczej ich klasy. Jest to umowny podział stosowany w Europie, mający na celu ułatwić użytkownikom wybór konkretnego modelu. Stosuje się podział w zależności od przeznaczenia, rozmiaru i ceny auta.

Segmenty A i B

Segment A to miejskie samochody o niewielkich rozmiarach. Polecane osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z motoryzacją. Nie są zaś idealnym rozwiązaniem na długie trasy. Do tych samochodów zaliczamy takie auta jak np. Citroën C1, Daewoo Matiz, Kia Picanto, Fiat Seicento, czy Toyota Aygo,
Odrębną grupą zaliczaną do segmentu A są mikrosamochody. To auta o najmniejszych wymiarach i niewielkiej mocy silnika, przez co w niektórych z państw wymagane jest do nich posiadanie jedynie innego rodzaju prawa jazdy.

Segment B to wciąż niewielkie samochody, zapewniające jednak nieco więcej miejsca wewnątrz kabiny oraz posiadające większy bagażnik. Podobnie jak w przypadku segmentu A najlepiej nadają się do jazdy miejskiej. Pomimo tego możemy spotkać sedany, a nawet kombi w tej klasie. Idealnymi przykładami aut z segmentu A są auta takie jak Chevrolet Aveo, Citroën C2, Fiat Punto, Ford Fiesta, Toyota Yaris, Škoda Fabia, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, czy Dacia Logan.

Segmenty C i D

Do segmentu C zaliczamy auta kompaktowe – posiadające średnie wymiary przeznaczone zarówno do jazdy w mieście, jak i wybierania się w dalsze trasy. Samochody te posiadają miejsce dla pięciu osób, a także dość duży bagażnik. Znakomitymi przykładami samochodów w tym segmencie są min. Ford Focus, Hyundai i30, Kia Cee’d, Mazda 3, a także chętnie wybierane przez polskich użytkowników Volkswagen Golf, Skoda Octavia, czy Opel Astra.

Wliczamy do niego też samochody nadal kompaktowe, lecz już bardziej „premium”. Lepsza renoma nie zawsze przekłada się na cechy takie jak komfort jazdy, czy bezawaryjność, czego najlepszym przykładem mogą być Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, czy Mercedes-Benz klasy A.

Pozytywną odmianą na tym tle są samochody klasy średniej w segmencie D. Można wśród nich wymienić takie auta jak Citroën C5, Ford Mondeo, Hyundai i40, Mazda 6, czy Opla Insignia, a także Volkswagena Passata, Škodę Superb.

Segmenty E, F, G

Do segmentu E zaliczamy auta z tzw. klasy wyższej średniej. Są to przestronne i bogato wyposażone auta. Ich zakup często dokonywany jest w celu podniesienia prestiżu właściciela, czy firmy, która je użytkuje. Rozróżniamy tutaj dwie podgrupy; modele bogato wyposażone, ale wciąż przeznaczone raczej dla klasy średniej jak Citroen C6, czy Peugeot 607. Druga grupa to samochody typowe dla bardziej majętnych osób, jak Audi A6, Jaguar XF, czy Mercedesy klasy E.

Segment F to już luksusowe limuzyny cechujące się najwyższym standardem jeśli chodzi o wyposażenie. Ich dobrymi przykładami mogą być Audi A8, Mercedes Klasy S, czy Jaguar XJ.

segmencie F+ znajdziemy jeszcze droższe auta jak Maybach, Rolls-Royce, czy chociażby Bentley Continental. Wszystkie te modele kojarzą się z luksusem i są wybierane przez właścicieli firm np. w celu podróżowania na tylnej kanapie.

Pozostałe kategorie to:

Segment G – sportowe,

H – kabriolety,

I – auta terenowe,

K – samochody rodzinne, najczęściej typu VAN.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj